Pamokų laikas
Nuorodos
Skaitiklis
Edukacinė išvyka
Pradinių klasių mokytoja metodininkė Vilma Kučienė klasės išvykas taiko savo mokinių pažintiniams, socialiniams įgūdžiams lavinti. Spalio 20 dieną mokytoja surengė edukacinę išvyką į Panevėžį. Masiulio knygyne pirmokai dalyvavo edukacinėje pamokoje „Nuo raidės iki knygos“. Mokiniai sužinojo, kaip iš pirmykščių žmonių piešinių atsirado pirmosios raidės, raštas. Susipažino su paties seniausio lietuviško knygyno istorija. Panevėžio kraštotyros muziejuje pirmaklasiai dalyvavo edukacinėje pamokoje „Kaip gyveno karaliai“. Jos metu persikėlė į karaliaus Mindaugo laikus, sužinojo, kokiose pilyse gyveno karalius, kaip atrodė jo aplinka ir žmonės, kiek svėrė karaliaus Mindaugo karių šarvai. Vaikai patys galėjo tapti karaliaus kariais ir išbandyti katapultą – didžiausią ir pavojingiausią anų laikų ginklą. Vėliau apsilankė Panevėžio gamtos mokykloje, apžiūrėjo ten laikomus gyvūnėlius. Kartu su savo mokytoja pasivaikščiojo atsinaujinusia Nevėžio pakrante. Senvagėje pasigrožėjo naujai įrengtu fontanu.
Per pamoką mokytoja planuoja su mokiniais aptarti jų patirtus įspūdžius, surengti piešinių parodėlę.
Edukacinė išvyka
Spalio 19 dieną 5b klasės vadovas Audrius Kučys savo auklėtiniams surengė edukacinę išvyką į Kauną. IX forto muziejuje penktokai dalyvavo edukacinėje pamokoje „Jaunieji žvalgai“ ir žaisdami susipažino su gynybiniu įtvirtinimu – IX fortu. Jaunieji žvalgai gavo užduotį ištirti „priešo“ teritoriją, orientuojantis pagal schemą surasti svarbius objektus gynybiniame įtvirtinime ir išsiaiškinti jų paskirtį. Užsiėmimo metu mokiniai mokėsi susigaudyti karinės paskirties objekte, buvo ugdomas jų pastabumas bei komandinio darbo įgūdžiai. Vėliau penktokai aplankė Nemuno ir Neries santakoje esančią vieną seniausių mūrinių pilių Lietuvoje – Kauno pilį.
Išvyka
Siekdama telkti auklėjamosios klasės kolektyvą, sudaryti auklėtiniams sąlygas geriau pažinti vienas kitą, mokytis leisti laisvalaikį be žalingų įpročių, spalio 15–16 dieną 7a klasės vadovė Renata Rakašienė surengė išvyką į Anykščius. Septintokai užkopė ant Liudiškių kalvos, vėžinosi vasaros rogutėmis, aplankė aktyvaus laisvalaikio ir pramogų parką „Dainuvos nuotykių slėnis“, sutemus vaikščiojo siaubo labirintais, nakvynei apsistojo kaimo turizmo sodyboje „Namelis medyje“. Kitą dieną septintokai grožėjosi Anykščių miesto panorama nuo Šv. Apaštalo evangelisto Mato bažnyčios bokšto apžvalgos aikštelės. Mokinių užfiksuoti įspūdingiausi kadrai padės piešiant per dailės pamoką. Per istorijos pamoką jie atliks mokytojos paskirtas užduotis susijusias su Anykščiais. Mokiniai planuoja parengti kelionės nuotraukų parodą, kurią pristatys tėveliams per nuotolinį susirinkimą.
„Protų kovos“
Klimato kaita – šiandien dažniausiai vartojamas terminas kalbant apie visuotinį atšilimą. Ramygalos gimnazijos geografijos mokytoja metodininkė Justina Meilutienė, norėdama atkreipti mokinių dėmesį, kodėl kyla jūros lygis, tirpsta ledynai, nyksta gyvūnų ir augalų rūšys, dažnėja potvyniai, sausros, uraganai ir tornadai, spalio 19–20 dienomis surengė protmūšius, skirtus paminėti Tarptautinę klimato kaitos dieną. Juose varžėsi, atsakinėjo į klausimus 8a ir 8b klasių mokiniai. Nugalėtojus mokytoja apdovanojo dešimtukais.
Nuotolinis edukacinis užsiėmimas
Kaip žmogus suvokė laiką skirtingais laikotarpiais ir kokius laikrodžius naudojo laikui matuoti? Ar gali laikrodis būti ne tik laiko matavimo prietaisu, bet ir meno kūriniu? Į šiuos klausimus spalio 12 dieną gilinosi pradinių klasių mokytojos metodininkės Laimos Černienės 3a klasės mokiniai virtualiai keliaudami laiku po Klaipėdos laikrodžių muziejaus ekspoziciją.
Parodėlė
Spalio 18 dieną Ramygalos gimnazijos Vadoklių skyriaus mokytojos Vilma Gabrytė, Jovita Leiputė ir Laima Dirsienė surengė priešmokyklinio ugdymo grupės vaikų ir pradinių klasių mokinių rudeninių piešinukų ir rašinėlių parodėlę „Laiškas rudeniui“.
Ar mokame simbolių kalbą?
Spalio 12 dieną Ramygalos gimnazijos Vadoklių skyriaus devintokai ir dešimtokai pamokoje sulaukė svečio – kunigo licenciato Ričardo Banio. Moksliškai, bet suprantamai ir įdomiai kunigas supažindino mokinius su simbolių kalba. Šiandien turime mokėti juos pažinti. Pamokos pradžioje R. Banys davė paliesti kunigų dėvimą baltą apykaklę, vadinamą „koloratke“. Šiaip, atrodytų, baltos plastmasinės medžiagos juostelė, o kai ji dėvima kunigo apykaklėje, - tampa simboliu. Taip paprastai prieinama prie simbolio – daiktinio, vaizdinio ar garsinio ženklo, įprasminančio idėją. Tai ženklas, kuriame slypi prasmė. Kunigas kalbėjo apie baltiškuosius ir krikščioniškuosius simbolius, plačiau sustodamas prie tatuiruočių, įspėdamas, kad tai ilgalaikis, turintis prasmę ženklas. Buvo aptarta gestų , šokio, kūno kalba. Mokiniai klausėsi susidomėję, nes tai aktuali tema, be to, ją įdomiai aptarė eruditas, žodžio meistras kunigas R. Banys. Norėtųsi tikėti, kad mokiniai bus atsargesni , vartodami pirštų kombinacijas, o svastikos ženklas – ne vien nacizmo simbolis, bet ir begalinio laiko, vilties ženklas.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Valerija Miškinienė
(Mokytojos nuotraukos)