Pamokų laikas
Nuorodos
Skaitiklis
Piešinių paroda
Ramygalos gimnazijos vyresnioji dailės mokytoja Rima Miliūnienė atnaujino mokinių piešinių galeriją trečiajame aukšte. Čia eksponuojami 5–8, I-II klasių mokinių piešiniai, atlikti įvairiomis technikomis. Gimnazijos IT sistemų administratorius Dainius Kavaliauskas padėjo „įdarbinti“ LG Digital Signage“ ekraną, įsigytą už „Tūkstantmečio mokyklos II“ projekto lėšas, todėl pamatyti, kokie kūrybingi mūsų gimnazijos mokiniai galima daug greičiau ir paprasčiau.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Geografijos pamokos
Vykdydama Ramygalos gimnazijos TŪM veiklų planą, geografijos mokytoja metodininkė Justina Meilutienė paruošė geografijos pamokas „ES lėšos ir perspektyvos Ramygalos seniūnijoje“. Lapkričio 20 ir gruodžio 4 dieną Ia ir Ib klasių mokiniai lankėsi Ramygalos miesto seniūnijoje, kur susitiko su seniūnu Valdu Chirv. Devintokams jis pristatė Ramygalos seniūnijos nuveiktus darbus, pasidžiaugė vykstančiais renginiais (Ramygalos miesto švente su Ožkų paradu, Ramygalos kartodrome vykstančiomis autokroso varžybomis, Mykolinėmis ir kt.). Seniūnas papasakojo apie vienintelio miesto Panevėžio rajone vystymo perspektyvas: vėjo jėgainių parką, „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą, planuojamas poilsio zonas prie miesto parko tvenkinio ir kt.
Krepšinis 3 prieš 3
Gruodžio 5 dieną Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijoje vyko 2024–2025 m.m. Panevėžio rajono bendrojo ugdymo mokyklų mokinių krepšinio 3 prieš 3 varžybos. Merginų grupėje III vietą iškovojo Ramygalos gimnazijos komanda. Sveikiname Justiną Jakaitytę (Ia), Gabiją Zupkaitę (8a), Meidą Levickytę (8b), Aidą Januševičiūtę (8a) ir jų mokytoją Egidijų Marozą!
Kalėdinių instaliacijų įžiebimas
Metų girnos baigia apsukti ratą. Advento pėdomis ateina Kalėdos. Ramygalos gimnazija jaukinasi šventinę dvasią... Gruodžio 4 dieną mokyklos bendruomenė pasiruošė kantriai laukti šviesaus Šv. Kalėdų stebuklo ir įžiebė kalėdines instaliacijas. Kaip sveikinimo kalboje per kalėdinių instaliacijų įžiebimo ceremoniją pastebėjo gimnazijos direktorius Algis Adašiūnas, sunkiausia yra ne pradėti, o išlaikyti ilgametę tradiciją. „Ir ateina Kalėdos“ – tokia šių metų kalėdinių instaliacijų tema ir centrinės IIIa ir IIIb klasės instaliacijos pavadinimas. Išradingos 5-8, I–III klasių instaliacijos sufleruoja, kad įspūdinga metų šventė „ateis“ iš 5a klasės „Meduolių šalies“ 5b klasės nutiestu „Kalėdų taku“. 6a jau užkūrė „Stebuklingą židinį“, o 6b paruošė „Advento kalendorių“. Visus užbūrė 7a „Kalėdinis sapnas“, o 7b per tris aukštus pakvietė pasinerti į „Minkštas Kalėdas“. Gimnazijos valgykloje 8a įrengė „Miško terasą“, o 8b – „Šilto pasisėdėjimo“ zoną trečiajame aukšte. Ia „Stebuklinga kelionė“ nuvedė prie Ib jaukios instaliacijos „Kalėdų belaukiant“. Trečiajame aukšte IIa „padėjo“ „Kalėdų dovaną“. IIb savo instaliaciją pavadino „Vienas namuose tu...“ IIIa ir IIIb klasės instaliacijos „Ir ateina Kalėdos“ laikrodis pradėjo skaičiuoti paskutines metų dienas, valandas, minutes. Tradiciniai gėlininkės Ingridos Šegamogienės adventiniai vainikai jau pakabinti, o mokyklos kieme nušvito gimnazijos darbuotojų paruošta lauko instaliacija.
Kalėdinių instaliacijų įžiebimo ceremoniją šiais metais ruošė IIIa ir IIIb klasių vadovų Manto Masioko ir Laimutę Skiauterienę vaduojančios Almos Petrauskienės auklėtiniai. Renginį vedė Andrius Ulevičius (IIIa) ir Andrėja Zdanevičiūtė (IIIb). Šventinę nuotaiką kūrė šokio mokytojos Renatos Rakašienės šokėjai, muzikos mokytojos Aurelijos Šerėnienės dainininkai. Renginio skelbimą sukūrė, scenarijaus įgyvendinimą prižiūrėjo ir įgarsinimu rūpinosi Deividas Liberis (IIIa) ir IT administratorius Dainius Kavaliauskas.
Taikaus ir šviesaus švenčių laukimo!
Paskaitos psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencijos tema
Eksperimentavimas psichoaktyviomis medžiagomis, tokiomis kaip: tabakas, el. cigaretės, nikotino maišeliai, alkoholis, narkotinės bei psichotropinės medžiagos ar jų vartojimas pramoginiais tikslais yra viena didėjančių visuomenės sveikatos problemų, ypatingai jaunų žmonių tarpe. Duomenys apie mokinių psichoaktyviųjų medžiagų vartojimą padeda suprasti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo mastą ir pobūdį. Besisvaiginančių paauglių Lietuvoje daugėja, jų amžius jaunėja. Daugėja ir psichotropinių medžiagų, kuriomis jie svaiginasi, įvairovė. Lietuvoje kas ketverius metus yra vykdomas „Alkoholio ir kitų psichoaktyvių medžiagų vartojimo Europos mokyklose tyrimas“ (ESPD). 2019 metais beveik kas penktas Lietuvos moksleivis (19 proc.) teigė, kad bent 1–2 kartus per savo gyvenimą buvo bandęs kokių nors narkotikų. Kalbant apie alkoholio vartojimą, rodikliai nuosekliai mažėja. Iššūkių keliantis reiškinys yra naujų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo plitimas. Jas bent kartą gyvenime bandę vartoti nurodė palyginti nemaža dalis – 7 proc. mokinių. Siekiant mokiniams priminti psichoaktyvių medžiagų vartojimo žalą, gruodžio 4 dieną Ramygalos gimnazijoje lankėsi lektorius, buvęs policijos pareigūnas Darius Joneikis, judėjimo „Stabdyk nusikalstamumą“ Kauno regiono skyriaus vadovas. Mokiniams papasakojo apie naujas el. cigarečių vartojimo tendencijas ir grėsmes, apie naujas rinkoje pasirodžiusias psichoaktyviąsias medžiagas, narkotinių medžiagų daromą žalą organizmui, jų ilgalaikį poveikį. Lektorius mokiniams pademonstravo imitacinę vėžiu sergančio žmogaus burną, rūkančio žmogaus plaučius bei dervų stiklainį, kuris parodė, kiek rūkančio žmogaus plaučiuose kenksmingų medžiagų gali nusėsti per metus, kasdien surūkius po pusę pakelio cigarečių. Mokiniai turėjo galimybę išbandyti akinius, kurie imituoja apsvaigimo nuo alkoholio ir narkotinių medžiagų poveikį, įvertinti kokį pavojų kelia neblaivus ir apsvaigęs žmogus. Mokiniams dar kartą buvo priminta, kad el. cigaretės yra tabako gaminys (draudžiamas nepilnamečiams) ir didžiausias pavojus kyla, kai el. cigaretėse atsiranda naujosios narkotinės medžiagos. Pasak lektoriaus Dariaus Joneikio, veiksmingiausia ir esminė prevencinė priemonė – ugdyti vaikų kritinį mąstymą, kad jie taptų atsparūs visame pasaulyje plintančiai problemai ir kad galėtų apsaugoti save patys. Ne mažiau svarbu suformuoti suvokimą, kad už tai, ką daro, teks prisiimti atsakomybę ir kokios pasekmės laukia.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Danguolė Urbonienė
Edukacinė išvyka
Ramygalos gimnazijos mokiniai tęsia dalyvavimą projekte „Kuriame darnią ateitį šiandien“. Vienas iš projekto tikslų yra gilinti gamtos, technikos mokslų sričių žinias, todėl lapkričio 28 dieną su biologijos mokytoja metodininke Julija Liesiene 8b klasės mokiniai aplankė Energetikos ir technikos muziejų Vilniuje. Aštuntokai susipažino su autentiška dar neseniai veikusios elektrinės įranga ir veikimo principu. Dalyvavo edukacinėje programoje „Klimato kaita“, kurios metu ieškojo rado atsakymų į klausimus apie tai, kaip dėl klimato kaitos pasikeis ne tik mūsų miestai, bet ir gyvenimai.